Tuesday 22 September 2015

The Food Trend

 Food Industry evolves over time and trends change from to time. More food become more interesting and 'yummy'. first of all, izinkan saya untuk menulis dalam bahasa melayu. sebab sebelum ni saya guna bahasa inggeris. hehe. campur bahasa ye. So, zaman sekarang ni, makanan adalah sesuatu 'benda' yang penting untuk kehidupan seharian kita. Wherever we go, we will always find food to eat right? That's why food is important.


Saya share sikit gambar makanan yang menjadi trend sekarang seperti mana anda lihat di sini. Menarik tak makanan ni? lapar pula rasa. hehe. kita sebenarnya makan untuk hidup ke atau hidup untuk makan? Persoalan itu akan dibincangkan next class nanti.
Apa-apa information nanti saya akan share dengan korang ye. :)


Sebagai contoh, 'burger'. Kebanyakkan burger ni kita boleh dapat di mana-mana pun atau kita sendiri membuat burger. What i mean is, homemade burger. Contoh gerai burger yang saya tahu adalah seperti 'Ramly Burger'. Ramly Burger ni sangat famous di Malaysia seperti mana yang saya tahu, where The Ramly Burger also known as The Burger Ramly is a Malaysian street burger founded by Dato' Haji Ramly Bin Mokni through Pemasaran Ramly Mokni Sdn Bhd in Malaysia. Founded in 1979. Saya tertanya-tanya apakah trend burger yang akan datang (generasi seterusnya) maybe burger tu lebih besar daripada yang biasa? atau perubahan dari segi bentuk burger di buat? atau ingredient yang berbeza? semuanya akan terjawab pada masa akan datang.

 Besides, i would like to talk a bit about this ice cream. Where we can see clearly the changes and the evolution of the ice cream. Siapa yang tak pernah makan ice cream yang di atas tu memang ketinggalan zaman la. hehe. Sebab ice cream tu dibuat dari dulu lagi sebelum ice cream yang lain tu ada. Seperti gambar sebelah kanan ni. Orang zaman sekarang sangat bijak. Mereka mempunyai idea yang lebih kreatif dalam membentuk ice cream yang lebih sedap dan menarik. Pernah tak dengar ais krim goreng? haa ais krim ni pun adalah satu trend. Banyak lagi yang saya ingin cerita di sini. Disebabkan saya kesuntukkan masa, sampai sini saja la cerita saya.
Sekian..


No comments:

Post a Comment